
JÁTÉKSZABÁLYOK
UV CORN HOLE - KUKORICA ZSÁK DOBÁLÓS JÁTÉK
-
Gyerekek 3, felnőttek 4 méter távolságból kell, hogy bedobják a kukorica zsákokat a célba.
-
Fejenként minden körben 3-3 dobása lehet mindenkinek.
-
Ha a játéktábla tetejére esik a kukorica zsák, az 1 pont, ha beletaláltok a lyukba az 3 pont.
-
Az nyer aki elsőként eléri a 21 pontot!


UV LÉTRA GOLF
-
Gyerekek 1,5 m, felnőttek 2,5 méter távolságból kell, hogy dobálják a zsinóron lévő golyókat a Létrára.
-
Felső vonal 3, alatta 2, legalsó 1 pontot ér
-
Aki előszőr eléri a 21 pontot az nyer!
UV GOMBFOCI
Régi klasszikus játék, ahol5-5 bábuval játszotok, át kell a gumi segítségével pöckölni a bábukat az ellenfél oldalára. Vigyázat! Nem csak a saját, az ellenfél bábuját is vissza kell pöckölnöd! akkor nyersz, ha az összes (mind a 10) bábu az ellenfél oldalán van!
XXL JENGA - ÓRIÁS JENGA
2 méretben is elérhető nálunk az óriás jenga!
Fontos, hogy mindkét változatot (asztali és XXL óriást is) hármasával kell felállítani. Minden sorban 3 jenga legyen!
Felváltva kell húzni mindig a sorból. Amit kihúztál a torony tetejére kell helyezni.
Addig megy a játék, amíg vagy eldől a torony, vagy elfogynak a jenga elemek és nem lehet már tovább kihúzni.
Az asztali verziónál a rendes szabályok szerint csak egy kézzel szabad a jengához érni. Tilos 2 kézzel érinteni az elemeket! Az XXL verziónál a nehézsége miatt lehet 2 kézzel!


CROCKINOLL - PÖCÖK PÖCKÖLŐ
Egyszerre 4-en lehet játszani. Mindenki egy-egy színnel van. Egyesével sorban haladva kell a gombokat bepöckölni az asztal közepére úgy, hogy a lehető legtöbb pontot érjétek el.
A Körökben különböző pontértékek vannak. Aki a kör közepébe talál bele az 20 pontot ér!
Egymás gombjait érdemes kipöckölni, hogy az ellenfél elvesítse a pontokat!
Az nyer, aki a 6 pöckölésből a legtöbb pontot gyűjti! Csak az a pont számít, ami a 6 dobás lezárultával a körben marad! Amit kipöcköltek, az a pont elveszett!


UV MALOM JÁTÉK
Klasszikus Malom játék, ahol mindnekinek 9-9 bábuja van. Felváltva kell feltenni a gombokat úgy, hogy lehetőleg minél több malmot csinálj. Malom azt jelenti, amikor 3 bábu kerül egymás mellé egy sorba vagy egy oszlopba. Ha malom van, akkor minden alkalommal kidobhatsz egyet az ellenfél bábui közül.
Ha minden bábut feltettetek, után kell lépni a gombokkal. Lépni vagyis húzni mindig egyet tudtok a vonalak mentén.
Viszont!!! Figyeljetek rá, ha valakinek 3 bábuja marad, 3 bábutól már ugrálhat a bábukkal! Vagyis nem csak egyet húzhat vele valamerre, hanem tetszőlegesen bárhová teheti a táblán!
Akkor nyersz, ha az ellenfélnek 2 bábuja marad!
GOLF PETANQUE
Minden körben mindenkinek 2 ütése van. A cél, hogy a golyóval sikerüljön pontot szerezni.
Ha mindnki legurította a 2 golyót, jön a következő kör. Minden kört másnak kell kezdenie, hogy ezzel is ki lehessen ütni egymás golyóit.
Az nyer, aki előszőr eléri a 11 pontot! Fontos, hogy kettővel kell nyerni!


MOUSE BOARD - EGÉRLYUKAS JÁTÉK
2 oldalról indulunk 5-5 golyóval. Egyszerre csak egy golyót lehet végig vezetni az egérlyukakon.
Ahogy átértél, mehetsz a következőért. Aki előbb átvezeti az összes golflabdát a másik oldalra, az nyert!

GOLF GATE
Felváltva 5 ütésenként haladunk minden körben!
Az nyer, aki előszőr eléri a 200 pontot!
Minden kapuknak külön pontértéke van. 10-20-50 pontot érnek a kapuk. Csak az a labda számít, ami bent marad a kapuban a "sárga" területen!
2 játékos esetén: izgalmasabb a játék, ha 5-5 labdával játszátok! Felváltva kell ütni, így közben fennáll a veszly, hogy a másik labdáját is beütöd!
LENGŐ TEKE
Klasszikus lengő teke UV színekben.
Az nyer, aki minél kevesebb dobásból üti le az összes bábút, viszont fontos, hogy oldalról vagy hátulról visszafelé kell a bábukat eltalálni.
Szemből nem érvényes a lengetés!

TIKTOKOS KARIKA LENGETŐ
Karikát addig kell lengetni minél gyorsabban és többször, amíg a kampóra nem akad (a kampónak felfelé kell állnia). Ahogy ráakad a kampóra a karika, egyet léphetsz a bábuddal az ellenfél felé. Ha elérsz az utolsó helyre a bábuval és még egyszer ráakad a kampóra a karika, akkor nyertél! “Igazi harcosok röviditallal játsszák”!


LIBRA PLATE - EGYENSÚLYOZÓ ÜGYESSÉGI JÁTÉK
Felváltva pakolgassátok a kis kockákat a tényér lapra egyensúlyozva, hogy nehogy leboruljanak!
Háromféleképp lehet játszani:
- vagy felváltva pakolgatjátok és az veszít, akinél borul a tényér
- vagy időre nézitek kinek sikerül kevesebb idő alatt felpakolni a fadarabokat
- vagy megnézitek, hogy 2 perc alatt kinek hány fa kockát sikerül felhelyeznie borulás nélkül
KLIPP-KLAPP VAGY "SHUT THE BOX"
Minden játékos elfoglalja a tábla valamelyik oldalát, és felhajtja az ott lévő összes számot.
A kezdő játékos dob mindkét kockával, majd a dobott összegnek megfelelően lehajt (letakar) bármennyi számot a tábláról (pl. ha 4-et és 1-et dobott, lehajtja az 5-öst vagy a 4-est és az 1-est)
A játékos mindaddig újra dob és lehajtja a dobásának megfelelő számokat a táblán, amíg olyan számot nem dob, amelyet már nem tud lehajtani. Ezután jön a következő! Az a játékos nyeri a kört, aki elsőként hajtja le az összes számot, azaz „csukja be a dobozt”. A többi játékos ekkor összeszámolja a pontjait! A legvégén az nyer, akinek a legkevesebb pontja marad.
Javasolt körök száma: ahányan játszotok, annak a duplája.
Pl. ha 4-en játszotok, akkor 8 kör, hogy mindenki 2x kezdhesse a kört!


GOLF BILIÁRD
A szabályok ugyanazok, mint a klasszikus biliárdnál, csak itt golf ütővel kell játszani! :)
Annyi különbséggel, hogy itt nem kell a végén a fekete golyót (itt kéket) a végén ellentétes sarokba ütni! Az nyer, akinek előbb elfogynak a golyói!
UV MINIGOLF
-
Birodalmunkban összesen 17 különböző nehézségű golf pálya van.
-
Belépéskor kaptok egy pontozólapot és munkatársaink rövides ismertetik veletek a golf szabályait.
-
A pontozólapra azt a pontot kell beírnotok minden pálya száma mellé, ahányadjára sikerült a labdát a lyukba belökni.
-
Egy pályán a szabályok szerint 7x lehet próbálkozni. Ha 7-re sem sikerül a labdát a lyukba löknötök, akkor a maximális 7 pontot kell beírnotok. Ha 7-jére azonban sikerült belökni a labdát, akkor érdemes egy kis csillagot tenni a 7-es szám mellé. Döntetlen esetén a csillagok száma dönti el, ki lesz a nyertes!
-
Ha közel megy nagyon a labda szegélyhez vagy akadályhoz, egy ütőnyi távolságot eltehetitek a labdát. (kb. 5 cm)
-
Ha nagyon rossz helyre megy a labda a '0' alappontba bármikor visszatehetitek a labdát, de ugyanonnan folytatódik a számlálás.
-
Ha kidepül a pályáról a labda, akkoris a '0' alappontba kell visszatenni a labdát és ugyanűgy foltatódik a számolás.
-
A pályákra rá lehet lépni, csak a kiegésztő elemekre nem!
-
Nincs időkorlát, bármeddig játszhattok kis birodalmunkba!

BALTADOBÁLÁS
Általános tudnivalók:
-
12 éves kor felett, nagykorú beleegyezésével.
-
Kizárólag felelősségvállalási nyilatkozat aláírásával!
-
Játékidő: 1 óra.
-
Használható eszközök:
dobócsillag, Batman suriken, fém balták, gyakorló balták, fanyelű balták, Viking balták, Tomahauk, dobó kereszt, dobó ásó. -
Baltadobálás előtt kollégáink ismertetik a szabályokat és a biztonsági utasításokat vagy megmutatják az erről készült oktató videót.
Biztonsági előírások:
-
Baltadobáláskor figyelni kell rá, hogy melletted 0,5 méterre, illetve mögötted nem tartózkodhat senki dobáláskor!
-
Dobáskor a biztonsági vonalnál nem lehet bejjebb lépni a visszapattanó balta lehetősége miatt.
-
Dobni a kezdő dobóvonaltól érdemes, majd ettől érdemes előre-hátra helyezkedni, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb dobótávolságot.
-
Előszőr érdemes dobócsillagokkal, surikenekkel kezdeni, majd ezt követően a fém gyakorló baltákkal és utána jöhetnek a fa nyelű balták, dobó keresztek.
-
Érdemes felváltva dobálni és a szemeddel végigkísérni a másik dobását is.
-
Visszapattanó balta esetén ne nyúljunk a baltáért, szemmel kövessük végig és hagyjuk leesni!
-
Egy baltadobáló boxba csak akkor léphetjük át a biztonsági vonalat, hogy a baltákért menjünk, ha a boxban senki sem dobál már. Ha a dobópáros is eldobta a baltát, utána lehet együtt menni az eszközökért, hogy felvegyük!
-
Előszőr mindig a táblában lévő eszközöket szedjük össze, nehogy menet közben kiesseneka. táblából, majd ezt követően szedjük össze a földön lévő eszközöket is!
-
Dobáláskor ha a táblában van már 2-3 eszköz, akkor azokat előszőr szedjük ki, utána dobhatjuk a következőt!
Egyszerre 3 eszköznél több ne legyen a táblában, ert így az eszközök egymásba fúródhatnak, illetve egymásról vissza is pattanhatnak!
Technika:
A baltadobálás technikai elsajátításában kollégáink segítenek a helyszínen.
Baltadobáló Verseny:
Érdemes előszőr egy 15-20 percog gyakorolgatni, majd ez követően jöhet a baltadobáló verseny barátaiddal!
Verseny esetén felváltva dobálunk ugyanabba a táblába, lehetőleg ugyanazzal az eszközzel, hogy sportszerű legyen.
A távolság, hogy honnan indítjuk a dobást, az mindenki számára eltérő lehet!
A box oldalán elhelyezett pontgyüjtőn lehet vezetni a pontokat!
A táblában a jelzések alapján 1,2,3 pontértékeket láthatunk, illetve a tábla közepén a piros kör 5 pontot ér, a felső 2 oldalon lévő kicsi piros kör pedig 8 pontot ér.
Az nyer, aki előszőr eléri pontosan a 21 pontot!
Ha valakinek 20 pontja van és dob egy 3 pontosat, az nem számít. 20 után 1 pontot kell dobnia, hogy nyerjen!
További játékainkról és szabályokról érdeklődjetek munkatársainknál!
Jó szórakozást kívánunk!
UV Birodalom Csapata

